shirifuhano shah elisa

Total Pageviews

welcome to my blog : shirifuhano shah elisa

HTML Code


click to create your own

... MY WISH LIST ...

=MED XENZIA=

welcome to my blog ... hope that we always could share and discussing some tips and issues here

" ilmu tanpa amal ibarat pokok yang tidak berbuah"





Friday, March 28, 2014

Sunday, March 23, 2014

Warkah buat cinta hati ...

23 march 2014-  2100H


Assalamualaikum sayang saya ,

PERTAMA sekali saya minta maaf atas semua yang berlaku hari ini ... mungkin emosi menguasai akal maka pemikiran jadi ala2 orang utan .. :)

      Sayang ... saya cuba yang terbaik dalam hubungan kita , saya sayang awak , saya percayakan awak , tapi ... jauh di dasar hati saya , saya kadang-kadang rasa tak kenal sayang , kenapa sayang macam tu , kenapa sayang macam ni ... kenapa dan kenapa ni selalu ada dalam kepala saya. Saya pon tak tahu sayang. Saya tahu ... kita selalu bertengkar untuk hal2 yang remeh bagi sayang , tapi disebabkan hal yang remeh tu hati saya ni pedih yang , ibarat kuman dalam darah.Tapi saya tetap sayang awak , gila kan ?

     Sayang ... saya cuba menyayangi awak setulus hati saya . Dari saya rasa kosong tentang awak sehingga saya rasa awaklah orangnya . Tapi kenapa seperti ada rahsia antara kita . Saya cuba memahami sayang , saya cuba berlagak seperti sayalah teman awak yang paling sporting .. tapi akhirnya kita tetap berselisih pendapat juga.Tapi saya tetap sayang awak , gila kan ?

    Sayang ... saya mungkin seorang yang kejam kerana tidak menjaga hati sayang , tapi dalam masa yang sama sayang tahu tak betapa terlukanya hati saya . Saya tahu semuanya salah saya bila terjadinya sesuatu pertengkaran antara kita , tapi kenapa sayang ? Saya ni cemburu buta kan ?? Ntahh pape saja kan ... tapi itulah rasa sayang saya . Tapi saya tetap sayang awak , gila kan ?

    Sayang ... saya bukan sengaja mengungkit kisah silam awak ,sebenarnya saya cuba mengenali awak , tapi dalam proses itu kadangkala hati ini terluka bila tiada penjelasan sayang . Maafkan saya ...Tapi saya tetap sayang awak , gila kan ?

   Sayang ... saya tahu saya bukanlah yang terbaik , bukanlah yang paling solehah , bukanlah yang  cantik , bukanlah petah berkata-kata, bukanlah bijak dalan segala acara .. tapi saya adalah saya , seorang perempuan tidak matang , perempuan gila mungkin , yang penuh emosi dalam hidup ini. Inilah saya sayang . Sayang ... i love u sayang ...  ***blushed***






p/s: terima kasih kerana pernah menyayangi saya . Aiman <3 p="">

Perempuan penipu terbesar !!!

ohhh .. hai.. hai ... jangan la marah ... :) untuk cik we cik we sekalian ... betul x?? Jom baca...


1.Perempuan selalu tipu cakap dia ok  sedangkan dia tengah bengang , nak marah , nak penyepak suma adalah ...

a: " sayang , are u ok ? "
b: "yeah .. i'm ok . i'm fine" .. tudiaa.. nampak tak ... ada tanduk keluar? :P

2. Perempuan selalu tipu cakap dia tak kisah kekasih dia berkawan dengan siapa2 pon , atleast bagitahu dia , tapi cik adam tau tak ... actually ... dia berharap sangat kekasih hati dia ni faham hati dia , JANGAN CURANG !!!!! bukan bila dah bagi signal terus belasah jer... ke cik adam nak kena penyepak?? ( ok.. gurau jer)

a: " ktorang takde pape lah sayang , call cakap hal bisnes jer, salah ker?  "
b: " xcakap salah pon ... xkisah nak kawan dgn siapa , atleast let me know " ( dalam hati dok kata cakap x contact .. aleh2 siap bergayut telefon bagai .. bukan contact hari2 konon ... PENIPU!!!)

3.Perempuan selalu tipu tentang perasaan sebenar dia . Haaa cik adam sekalian , korang rasa kekasih korang tu sayang korang sangat ?? Korang rasa diorang menangis tu sebab sayang korang sampai meroyan kerr?? Cuba belah dada cari jawapan ... (Sayangla.. xsayang buat apa nak bazir air mata)

"Release your emotions. Go somewhere empty and quiet, and just scream your feelings out. Have a good cry. Rant. Just don't take your feelings out on other people or animals!"

4. Perempuan selalu tipu bila dia kata takde duit . Hey ..hey guys... that's apart of test !!! Bukannya dia tu materealistik pon .. nak tengok uolss macam mana .. (Tapi bukan semua lah.. MEMANG WUJUD SI PISAU CUKUR !! opss)

5. Perempuan selalu tipu bila dia kata dia bergurau , sebenarnya itulah HINT yang besar diorang cuba sampaikan pada kekasih diorang tu ... "She make a joke over a reality"


Ohhh .. nak maghrib daa... chio..chio..  Assalamualaikum w.b.t 

IT'S PAINFUL SAYANG ...

Hai.. Assalamualaikum w.b.t , ok hari ni Lisa sedih sangat . Sedih dengan segala-galanya.It's heart throbbing pain . So ... Lisa nak share satu entry yang berkaitan dengan kesakitan .

Whai is Pain ??

Pain is "an unpleasant sensory or emotional experience associated with actual or potential tissue damage , or described in terms of such damage". - Merskey and Bogduk ,(IASP)1994

Classification of pain ...

Duration     - acute pain <3months font="">
                   - chronic pain> 3months
                   - acute or chronic pain

Cause          - cancer pain
                    - non-cancer pain

Mechanism -nociceptive pain (physiological)
                   -neuropathic pain (pathological)


So the assesment on my heart .... should i say the pain score is 6 over 10 (6/10) , its was hurt that i've been crying since yesterday ... ohh... LOVE IS PAINFUL !!!

Ehhh .. Lisa jumpa lagu la... untuk sesiapa yang ******** Lisa bagi lagu ni dan ingatlah "Hilang tumbuh , Patah berganti" .. so hidup kena enjoy!!!! chio ..


"Love Is Pain"

Why is love so much pain ?
Sitting on the roof starring at the stars
Thinking to myself how could i have fell for someone so hard
When all i was told was lies
Now that i think about it ,it makes me cry

[chorus]
To know someone i gave my heart to
Just tore my heart apart
A love that is endless
Why did this love have to start
Feeling the love i have for you
Just rushes through my veins
Why does love have to be so much pain

Memories no one can take away
The pain that i feel each and everyday
And it is going to be hard ,but i will pull myself through
Or else I'll never get over loving you

To know someone i gave my heart to
Just tore my heart apart
A love that is endless
Why did this love have to start
Feeling the love i have for you
Just rushes through my veins
Why does love have to be so much pain

So much pain . ..
So many nights so many tears i've cried (cried)
No one to be by my side
Stuck with misery and pain you are the one to blame
Cause it hurts to know ...

To know someone i gave my heart to
Just tore my heart apart
A love that is endless
Why did this love have to start
Feeling the love i have for you
Just rushes through my veins
Why does love have to be so much pain

(Why does love have to be so much pain)
So much pain (so much pain)
Oh so much pain

Friday, March 21, 2014

I Reka Resepi Mudah 1 -spagheti

Hai ... i'm on my leave today .. so untuk mengisi masa lapang dan perut Lisa  ^_^ ... taarraaa #spagheti




Bahan -bahan : (Untuk 2 orang makan)

  • Isi ayam yang didadu ( sukatan ikut suka nak banyak mana :P)
  • Bawang putih dicincang (3 ulas)
  • Bawang Holland ( yang sudah di blend bersama bawang putih )- Lisa suka blend banyak2 buat stok , kalau rasa malas , boleh dadukan saja bawang Holland ni :)
  • Sos PREGO  Mushroom (2 sudu besar)
  • Serbuk perasa pasti sedap..nyum nyum ( kalau tak suka pakai MSG product boleh ganti dgn garam )
  • Air ( 3 sudu besar) -untuk kuah
  • Minyak ( 1 sudu)
  • Garam
  • Spaghetti ( agak2 untuk dua orang makan ;) )
  • Cheesedale (Hiasan / Bagi berlemak)

Mai masak meh ... 

  1. Spagetti . Lisa guna rice cooker masak spaghetti uolls ,, haha , nak cepat punya pasal .. ok  masukkan air dalam periuk rice cooker , agak2 cukup untuk rebus spaghetti tu . Kemudian masukkan minyak 1 sudu  , garam secukup rasa , dan spagetti ( PETUA : macam mana nak taw dah masak , amek sedikit mee spagetti tu nak campak kat dinding , kalo melekat tu dah masak la...haha  , atau senang kata gunakanlah deria rasa yang dikurniakan pada kita ni )
  2. Kuah . Tumis bawang putih yang telah dicincang  , kemudian masukkan bawang Holland  yg telah di blend 3 sudu besar  sehingga naik bau , masukkan ayam yang telah didadu . Masukkan air tiga sudu ( senang nak bagi ayam empuk) .Agak2 ayam dah masak tu , masukkan 2sudu sos prego .Bila dah mula mendidih , masukkan serbuk perasa.Siap.
Hidang.

Spagetti yang telah masak  dibilas dengan air sejuk  dan ditoskan. Hidang dalam pinggan . Letak sekeping cheesedale (takmau letak pon takpe :)) ) Tuangkan kuah diatasnya ^_^ .. nyum nyum nyum .. sedap !! boleh makan daaa .... 

OK tata ...