shirifuhano shah elisa

Total Pageviews

welcome to my blog : shirifuhano shah elisa

HTML Code


click to create your own

... MY WISH LIST ...

=MED XENZIA=

welcome to my blog ... hope that we always could share and discussing some tips and issues here

" ilmu tanpa amal ibarat pokok yang tidak berbuah"





Saturday, April 24, 2010

sIaPa mErEkA Di hAtIkU ??

salam buat semua ...


ni la aku masa dulu2 nak jadi gurlish tapi tak jalan daaa..... hihihi
kali ni aku tak tahu nak mulakan cerita ni macam mana ...
permulaan dari usia aku mula meningkat remaja ... mengenal erti apa itu B.E.R.D.I.K.A.R.I. mula mengenali apa tu erti S.A.H.A.B.A.T ... sukar tapi dari sanalah aku mengharungi usia remaja ku kini .

berusia masih belasan tahun dan aku masih lagi mencari identiti diri , siapa aku ?! siapa aku ?? itulah yg sering terlakar dalam mindaku saban hari ... aku mula belajar tinggal berjauhan dari keluarga, aku mula kepingin kebebasan , jauh dari kawalan keluarga, namun walau ma dan abah jauh , aku tetap aku... menjaga diriku umpama ma dan abah masih disisiku, sudah kalih barangkali . kian menongkah arus aku makin mengenali sifat diri ...

seorang yang tidak sukakan kebisingan yang melampau , panas baran tapi cepat cool, mudah sangat tersinggung terutamanya denagn orang yang aku sayang. kuat cemburu dan mudah jatuh kasih ... kadangkala aku agak memilih dalam menjalin hubungan ...

aku sempoi je kalo dalam bab2 fesyen ni , make up sumer kuren laa ... kadang2 melawa juga kalo involve dalam majlis tuee.. waa ni e da agak terpesong ni.. back to topic ! siapa mereka di hatiku??
seronok dan agak bangga la.. bila dah ditawarkan masuk MATRICULATION COLLEGE ... huhu ... ramai juga yg mempertikaikan .. siapa lagi SAUDARA MARA laa... bukan nak support kita yang nak pergi belajar ni, memperlekehkan lagi adalah, jealous sebab anak2 dey'all tak belajar tinggi pun . aku pendam dalam hati je kata2 dyowang, aku akan buktikan aku boleh tamatkan pelajaran aku kat matrik dan masuk U.
setahun di MATRIK , penatttt ... belajar macam nak gila ... in the final aku lulus laa ... aku memang tak peduli apa orang kata dah ... yang aku tahu belajar and have fun 4 myself ... huhu sepanjang belajar kat sini , banyak la suka-duka :
aku tak pernah rasa kena buli ... so aku memang tak akan buli orang ( sikit2 je laa ...) sebab aku ada adik, kalo aku buli adik orang , nanti adik2 aku dapat tempiasnya balik.. betul tak??

roomate:
sorang ni budak KL ( anak orang kaya ni...) baik laa, kelakar , sensitif , kuat merajuk , kalo gaduh ( mucung sedepa) , pernah la.. berapa bulan tah kitowang tak bertegur, situasi memang tegang gila ( kesnya pasal aku rapat dengan roomate yang lain, dia rasa cam dipinggirkan ... mana ada sayang oiii ,,, aku layan suma sama jew ... tak der yg lebih )

yang penting kami satu kepala ... yeahh .


sorang ni budak segamat , boleh dikatakan alim laa ... mula2 ktowang kenak dia cam kerek gler... mak bapak dyer pon 2 kali 5 jew.. aku ngan dia selalu gak bertelagah dalam bab2 agama nie ... walaupon dia nampak alim dari segi luaran pada zahirnya biasa sahaja ... TERIMA KASIH KEPADA USTAZ2 YG TELAH BANYAK MENGAJAR SAYA BYK ASAS2 UTK MENGHARUNGI KEHIDUPAN ( yang kian sosial kini ) DENGAN ILMU SYARIAH DAN ALQURAN waSUNNAH ... sedikit sebanyak byk membantuku dari terpesong akhlak .. masyaALLAh ... seorang teman yg ada disisi bila aku bermasalah .. baik budak ni sebenarnya... rindu kamu !


sorang nie ... budak JB !! ada yg cakap cantik , bagi aku biasa je laa ( kalo aku lelaki aku tak pilih laa, ada yg lagi meletup ... kwang3 =p) banyak berahsia , tapi rahsia ktowang dia tahu , aku pernah anggap dia macam adek , sebab dia pendek sgt ... macam budak kecik , manja ? ( gedik la kot ) ... tapi aku tak kisah .. mula2 dia ok , mungkin sbb culture shock bcoz sblm nie tak satu skul ngan laki then family dye lak kongkong tak kasi kawan nagan budak laki , dye suka sgt flirt... (dengan adik aku pun dye couple ) pandai ... tapi masuk sini , ktowang malas giler blaja,... sama2 determination utk pass final !! hihi ... nak dekat abes sem tue .. ada bertelingkah sket .. sumer sbb budak laki tue ! aku tak sangka dye lebihkan bf dye dari kami sahabat dye .. =( huh ?? macam tu lar kawan ...


habis matrik ... aku sambung balik buat partime kat tempat kejer aku wat partime dulu2...


saat yang paling risau dan tak dapat dilupakan ... sepanjang aku dah bersara dari sekolah , sorang je kawan lelaki yang selalu juga lah ktorang contact2 : SIAPA?? budak ni aku pon tak tahu cam ne laa boleh berkawan dalam tempoh masa yg lama jugak laa ... hihi ...

taarraaa!! kenal tak ??!!


p:s// : bro jgn marah ea .. ak publish ko kat sini ... huhu
risau laa takut tak dapat masuk u ... malu sangat ( aku kan egoistic ) ... dalam sibuk bekerja ... aku dapat surat panggilan temuduga SPA ... utk 4 jawatan .. aku lupa lah apa, tapi salah satu nya profesion aku sekarang laa ... tu je yg aku ingat... banyak juga preparation yg aku buat utk intbu ni ( maklumlaa tak pernah dintbu ... hahaha)
" bagus la kalo ko dapat masuk yg spa ni , terjamin sket , dah abes blaja terus kerja ... kalo ko blaja kat u , abe satu tahun pastu dapat spa pon ma suruh ko berhenti je u tu ... duit tak bazir , blaja sana pon bukan grade nanti terus kerja, bersepah graduan yg menganggur , ko nak ke jadi macam tue?? "
aku dah jadi belah-bahagi , lama aku berfikir... buntu.. solat istikharah ... akhirnya aku reda ... tulus dengan sebulat hati aku ikut saranan keluargaku ... tak lama lepas tu dapat surat U( universiti tun hussein onn malaysia, batu pahat =) , alhamdulillah ... doaku makbul ! temuduga aku juga berjaya dan disini lah aku kini ...

* huu.... ok laa sampai sini dulu ... catch my next blog , siapa mereka dihatiku 2 ... =0

No comments: